حیوانات عروسکی شبیه به خرس و یا گورکن، موجودات دماغ دراز پشمالویی به نام «وامبل» که وقتی به سن جوانی می رسیدند، عمو بزرگ از روی اطلس برایشان اسم و شغل انتخاب می کرد! جالب تر اینکه عمر 200 تا 300 ساله داشتند.
کد خبر: ۱۳۸۸۲۷۷
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 22

این همه عمر برای انجام یکی از مهمترین شغل های دنیا یعنی «بازیافت زباله» بود.وامبل ها در منطقه ای بکر از طبیعت و دور از انسان ها زندگی می کردند.آنها در تمیزی و زیبایی محیط زیست می کوشیدند و سعی داشتند از آشغال های صنعتی که در طبیعت پیدا می کنند به نوعی دیگر استفاده کنند.

«داشتن هوای پاکیزه»، پیام سبز آنها برای ساکنین کره خاکی بود؛ نکته ای که در انگلستان دهه 70 کمتر به آن توجه شده بود. پشمالو،خانم آشپز،عموبزرگ،نارنجی،مهربون و کلاه قرمزی اعضای خانواده وامبل ها بودند.

تلویزیون انگلیس این کارتون را سال 1973 به کارگردانی «آیور وود» با تکنیک عروسکی استاپ موشن تولید کرد. این مجموعه عروسکی بر اساس سری داستان هایی که سال 1968 توسط نویسنده فرانسوی «الیزابت برسفورد» نوشته شده بود، شکل گرفت.

چون شعار وامبل ها از زمانه خودشان جلوتر بود، خیلی زود زبانزد شدند و چهارسال بعد فیلم سینمایی آن به کارگردانی «لیونل جفریز» به نام «وامبلینگ فری» ساخته شد.

مریم فلاح

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها